بانک ها

وصول ۹۱.۶ درصد از کل تعداد چک های مبادله‌ شده

تعداد چک های وصولی عادی در کل کشور طی دی ماه ۱۴۰۰ به ۶ میلیون فقره و به ارزش بیش از ۲۳۹۲ هزار میلیارد ریال رسید؛ براین اساس در ماه مورد اشاره از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده به ترتیب ۹۱.۶ درصد و ۸۸.۷ درصد وصول شده است.

به گزارش حامی مالی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در دی ماه ۱۴۰۰، تعداد چک های وصولی عادی در کل کشور حدود ۶ میلیون فقره چک و به ارزشی بیش از ۲۳۹۲هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۰.۱ درصد ۲.۸ درصد افزایش نشان می‌ دهد.

خاطرنشان می‌شود در ماه مورد اشاره، تعداد کل چک‌های مبادله ای در کشور به بیش از ۶.۵ میلیون فقره چک و به ارزشـی بالغ بر ۲۶۹۷ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۰.۲ درصـد و ۴.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

قابل تأکید است که در ماه یاد شده از کل تعداد و مبلغ چک های مبادلـه شـده بـه ترتیب ۸.۴ درصـد و ۱۱.۳ درصد برگشت داده شده است. درصد تعداد و مبلغ چک های برگشت داده شـده در آذرماه ۱۴۰۰ به ترتیب معادل ۸.۳ درصد و ۹.۹ درصد و در دی مـاه سـال ۱۳۹۹ بـه ترتیب برابر ۸.۰ درصد و ۱۱.۱درصد بوده است.

چک‌های جدید کمتر برگشت خوردند
در دی ماه ۱۴۰۰، درصد چک‌های جدید برگشتی حدود ۷.۵ درصد است؛‌ این در حالی است که درصد چک‌های قدیم برگشتی برابر با حدود ۱۱.۲ درصد است.

همچنین تعداد چک‌های جدید وصولی طی ماه مورد گزارش به بیش از سه میلیون و ۱۳۶ هزار رسید؛ در حالی که تعداد چک‌های قدیمی وصولی، بیش از دو میلیون و ۸۵۱ هزار فقره بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا