A place where you need to follow for what happening in world cup

پتروشیمی مسجدسلیمان پنج شنبه افتتاح می‌شود

0 141

گام نخست مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان فردا پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از طریق ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح می‌شود.

به گزارش حامی مالی به نقل از روابط عمومی پتروشیمی مسجدسلیمان، مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان پس از پنج سال تلاش بی وقفه مهندسان ایرانی تکمیل و با دستور رییس جمهوری بهره برداری و وارد چرخه اقتصادی کشور خواهد شد.

مدیرعامل این ابرمجتمع اقتصادی کشور افزود: مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان با تولید روزانه سه هزار و ۲۵۰ تن اوره ، سالیانه مبلغ ۲۶۸ میلیون دلار ارزآوری خواهدداشت.

وی گفت: این پروژه درحالی به دست توانمند متخصصان ایرانی و نیروهای بومی به ثمرخواهد رسید که با وجود مشکلات در آغازپروژه و تحریم‌های اقتصادی، تمام موانع موجود را از سر راه برداشت.
یوسف داودی ادامه داد: برای احداث این پتروشیمی ۳۴ میلیون ساعت کار بی وقفه، و پنج هزار فرصت شغلی هنگام ساخت ایجاد شد، که با راه‌اندازی ، یک هزار و ۵۰۰ نفر نیروی دایمی نیز مشغول به کار خواهند شد.

خوراک پتروشیمی اوره و آمونیاک مسجد سلیمان ۸۶۱ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سال است که در نهایت ۶۸۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۷۳ هزار تن اوره تولید خواهد کرد.

مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجد سلیمان، در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان مجاور جاده لالی(منطقه هفت شهیدان) و ۱۱.۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد. برابر طرح توسعه، وسعت منطقه به بیش از هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

از نظر موقعیت جغرافیایی، این مجتمع از طریق بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان به آب‌های آزاد بین‌المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.

شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با هدف توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه شمال خوزستان و به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر تشکیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.