بانک هابورس و سهام

پذیرش وثیقه سهام برای دریافت وام با همکاری دو بانک

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: وثیقه قرار دادن دارایی سهام افراد برای دریافت وام با همکاری دو بانک ملی و قرض الحسنه مهر ایران عملیاتی می‌شود.

به گزارش حامی مالی به نقل از روابط عمومی سمات، محمود حسنلو در گفتگوی تلویزیونی با شبکه خبر در این‌باره گفت: در تلاش هستیم زیر ساخت وثیقه قرار گرفتن همه نماد‌ها یا همه سهام سهامداران را آماده کنیم و به صورت الکترونیکی در اختیار بانک‌ها قرار دهیم تا آن‌ها بتوانند به پشتوانه وثیقه سهام به سهامداران تسهیلات ارائه دهند.

وی افزود: بانک ملی و بانک قرض الحسنه مهر ایران در این زمینه پیشتاز هستند و به زودی با فراهم شدن بستر‌های قانونی، این دو بانک ارائه تسهیلات را آغاز خواهند کرد.

حسنلو اضافه کرد: آن چیزی که برای شرکت سپرده گذاری مهم است احراز هویت سهامداران است که به صورت کاملاً الکترونیکی انجام خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه گفت: همه کسانی که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند حتماً باید در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند.

وی افزود: در جریان اجرای این طرح مشتری می‌تواند سهام هایی که می‌خواهد وثیقه شود و تعداد آن ها را از طریق سامانه انتخاب کند و در مرحله بعد این درخواست به بانک ارسال می‌ شود تا بقیه مراحل وثیقه سهام انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا