A place where you need to follow for what happening in world cup

پزشکان با طرح نسخه‌ الکترونیک همکاری کنند

0 114

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از استقبال مردم در خصوص استفاده از طرح نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی خبر داد و نسبت به عدم همکاری برخی پزشکان و داروخانه‌ها با این طرح انتقاد کرد.

دفترچه‌های کاغذی درمانی تامین اجتماعی از اول اسفند ماه حذف شده و این روزها مردم با در دست داشتن کارت ملی می‌توانند از خدمات درمانی استفاده کنند. در ابتدای انجام این طرح سوالات و ابهام‌هایی برای گروه‌های هدف به وجود آمد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن حمایت از اجرایی شدن طرح نسخه الکترونیک، با بیان اینکه حذف دفترچه‌های کاغذی یکی از اقدامات بسیار خوب سازمان تامین اجتماعی برای مردم است، گفت: یکی از راه‌های خدمت‌رسانی به بیمه شدگان در کشور، ارائه خدمات به صورت الکترونیک است. اعتقاد دارم سازمان تامین اجتماعی این اقدام را به خوبی شروع کرده و با گذشت زمان بهتر خواهد شد.

بابایی کارنامی ادامه داد: قطعا هر کاری در ابتدا نقاط ضعفی دارد اما همه ما باید کمک کنیم تا این نقاط ضعف کمتر شده و در نهایت برطرف شود.

پزشکان و داروخانه‌ها بیشتر همراهی کنند

وی تاکید کرد: پزشکان، داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها باید در این مسیر به سازمان تامین اجتماعی و دولت کمک کنند.

بابایی با بیان اینکه یکی از موانع این کار نداشتن اراده کافی و عدم کمک و همکاری از طرف برخی پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز درمانی است، گفت: این افراد می‌توانند با راه‌هایی که در اختیار آنها گذاشته شده بود برای استحقاق پوشش بیمه‌ای بیمار و احراز هویت او به جای دستی‌نویسی، در سامانه‌ای که از قبل به آنها آموزش داده شده و راهنمایی شده‌اند، اقدام کنند.

بابایی کارنامی با بیان اینکه بالاخره این طرح با کشور باید اجرایی شود؛ افزود: این اقدام از هدررفت منابع جلوگیری خواهد کرد و در راستای الکترونیکی کردن دولت است. مخالفت برخی پزشکان و داروخانه‌ها درست نیست، چرا که با آغاز این کار توسط تامین اجتماعی، مردم از آن استقبال کرده‌اند. گروه‌های مخالف نیز باید همکاری کنند تا این طرح خوب، به درستی ادامه یافته و استفاده از آن آسان شود.

وی تاکید کرد: پزشک‌ها، دندان‌پزشک‌ها و داروخانه‌ها و… اگر برای استفاده از این طرح مشکلاتی از نوع ساختاری و سخت‌افزاری دارند، با شماره یا سایت‌های اعلام شده تماس بگیرند تا مشکلشان حل شود و همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.