ارز دیجیتال

پولکادات اوج تاریخی جدیدی را ثبت کرد

قیمت پولکادات در دو روز گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است و ساعاتی پیش هم توانست با عبور از ۵۳ دلار اوج تاریخی جدیدی ثبت کند. کارشناسان معتقدند راه‌اندازی یک طرح ویژه و جدید در شبکه پولکادات دلیل اصلی افزایش قیمت این ارز دیجیتال است.

به گزارش کریپتو پوتیتو، پولکادات که یک شبکه چندزنجیره‌ای و ناهمگون است، اخیراً اعلام کرده که طرح بازگشایی ثبت‌نام و دریافت وام جمعی (Crowd Loan) برای توسعه‌دهندگان با موفقیت به تصویب رسیده است. قیمت دات (DOT)، توکن اصلی شبکه پولکادات، تحت‌تأثیر این خبر اوج تاریخی جدیدی را ثبت کرد و در بالاترین سطح به ۵۳.۲۵ دلار رسید.

وام جمعی فرایندی است که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا با جمع‌آوری توکن‌های کوساما (KSM) یا دات از طریق سهام‌گذاری (Staking) کاربران علاقه‌مند به مشارکت در پروژه، منابع مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی پاراچین (Parachain) یا همان بلاک چین‌های مستقل خود را تأمین کنند.

تیم پولکادات این خبر را روز دوشنبه اول نوامبر (۱۰ آبان) از طریق صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد. بر اساس جزئیات منتشرشده در پلتفرم پولک‌اَسمبلی (Polkassembly)، طرح به‌روزرسانی این شبکه به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا پاراچین‌های خود را راه‌اندازی کنند و از طریق دریافت وام‌های جمعی به‌دنبال تأمین منابع مالی مورد نیاز برای پروژه‌هایی باشند که با موفقیت در شورای پولکادات تصویب شده‌اند.

آخرین توسعه شبکه کمتر از یک ماه پس از آن انجام شد که پولکادات اعلام کرد پاراچین‌های آن در ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) آماده راه‌اندازی هستند. علاوه بر این، گفته شده است که اولین سری از مزایده پاراچین‌ها، به‌‌مدت ۵ هفته و به‌صورت یک مزایده در هر هفته ادامه خواهد یافت. در مجموع قرار است ۱۱ مزایده در دو بخش انجام شود.

پاراچین‌ها از ماه ژوئن (خرداد) روی بلاک چین مجزای کوساما (Kusama) و در شبکه کنری (Canary) پولکادات مستقر شده‌ بودند و شبکه کارورا (Karura) هم که در حوزه امور مالی غیرمتمرکز فعالیت می‌کند، برنده اولین مزایده پاراچین‌های پولکادات شد. از آن زمان تاکنون ۱۰ پاراچین دیگر در شبکه کوساما به مزایده گذاشته شده است.

صرافی ارز دیجیتال بایننس هم اعلام کرده است که از مزایده ماه نوامبر (آبان) پاراچین‌های پولکادات حمایت خواهد کرد. با استقرار موفقیت‌آمیز پاراچین کوساما، شبکه پولکادات به‌دنبال اتصال به اولین پروژه خود است.

توسعه‌دهندگان ابتدا از توکن کوساما برای امن‌تر کردن درگاه‌ پروژه‌های خود بر روی شبکه کوساما استفاده می‌کردند، اما رأی شورای پولکادات به‌زودی باعث می‌شود توسعه‌دهندگان برای این کار از دات، توکن اصلی شبکه پولکادات، استفاده کنند.

قیمت پولکادات به این اطلاعیه واکنش مثبتی نشان داد و با بیش از ۲۰ درصد رشد به اوج تاریخی جدید خود در ۵۳.۲۵ دلار رسید. دات با رسیدن به این قیمت، اوج تاریخی قبلی خود در ۴۹.۳۵ دلار را که مربوط به ماه مه (اردیبهشت) می‌شود پشت سر گذاشت. در لحظه نگارش این گزارش هر واحد پولکادات با قیمتی حدود ۵۲.۲۰ دلار معامله می‌شود.

گفتنی است این طرح باید مرحله نهایی را هم که تصویب از طریق یک همه‌پرسی عمومی است، سپری کند. اگر این اقدام تصویب شود، تیم‌های علاقه‌مند به استفاده از پاراچین‌ها می‌توانند پاراچین خود را ثبت کنند و در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۳ آبان ۱۴۰۰) فرایند دریافت وام جمعی خود را آغاز کنند.

نمودار قیمت پولکادات (نمای ۱ ساعته بازار پولکادات/ دلار)

این اخبار نقاط عطف دیگری را در رابطه با توسعه اکوسیستم دات ساما (DotSama) نمایان می‌کنند. دات ساما اکوسیستمی متشکل از پولکادات و کوساما است که سازگاری متقابل و تعامل بین هر دو شبکه را امکان‌پذیر می‌کند. در ماه سپتامبر (شهریور)، تالیسمن (Talisman)، کیف پول وب‌سایت پولکادات، ۲.۳ میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی چون کوجی کپیتال (Koji Capital)، هایپر اسفیر ونچرز (Hypersphere Ventures)، اَدونس بلاک چین (Advanced Blockchain AG) و چند سرمایه‌گذار ناشناس از پلتفرم فلکس دی‌اپس (Flex Dapps) جمع‌آوری کرد. تالیسمن از این سرمایه برای توسعه نسخه اولیه کیف پول دات ساما که قرار است تا ۲۲ نوامبر (۱ آذر) عرضه شود، استفاده خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا