A place where you need to follow for what happening in world cup

چگونه از کلاهبرداری‌های رمزارزی در امان باشیم؟

0 127

وقتی یک معامله‌گر فعال NFT هستید، نمی توانید از همه کلاهبرداری‌های موجود در دنیای توکن‌ها جلوگیری کنید. رایج ترین کلاهبرداری‌های NFT فیشینگ، NFT های تقلبی و پامپ و دامپ است.

به گزارش سایت کوین‌تلگراف، سال گذشته، هکرها ۱۴ میلیارد دلار از هک‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال سرقت کردند و تعداد جرایم ارزهای دیجیتال ۷۹ درصد افزایش یافته و خطر هنوز تمام نشده است. اما معامله‌گران NFT چگونه از خود در برابر کلاهبرداری محافظت می‌کنند؟ اول از همه می‌توانید با درک رایج‌ترین کلاهبرداری‌های NFT از توکن‌های خود محافظت کنید.

مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید پامپ و دامپ در رابطه با توکن‌ها است. کلاهبرداران NFT از اطلاعات تقلبی برای بالا بردن قیمت کف NFT مورد علاقه شما استفاده می کنند. وقتی در تاکتیک خود موفق می‌شوند، توکن‌های خود را می‌فروشند و دست دیگران را خالی می‌گذارند.

فیشینگ اصلا کلاهبرداری مشخص و واضحی نیست. کلاهبرداران از پاپ آپ‌های جعلی برای پیوند دادن به صفحاتی با ظاهر معمولی مانند کیف پول شما استفاده می‌کنند. یا خریدارانی که برای اولین بار است وارد این بازار شده‌اند و پیشنهاداتی را برای دریافت کمک برای سرمایه‌گذاری در NFT می‌پذیرند. کلاهبردارها با این روش اطلاعات شخصی شما را دریافت کرده و از آن برای سرقت تمام دارایی‌های شما استفاده می‌کنند.

سومین کلاهبرداری رایج NFT همانند کلاهبرداری در دنیای معمولی است. هنرمندان روی طرح های اصلی خود سخت کار می‌کنند و سپس کلاهبرداران کار هنرمند را گرفته و به NFT تبدیل می کنند. خریداران باور خواهند کرد که در حال سرمایه‌گذاری روی یک اثر هنری اصیل هستند و پیشنهادات با ارزش بالا ارائه می‌کنند.

چگونه از کلاهبرداران NFT در امان بمانیم؟

برای جلوگیری از کلاهبرداری NFT، هر روز پیگیر اخبار باشید. همچنین، امنیت دیجیتال خود را بهینه کنید و درگیر درخواست تماس‌های مبهم و پاپ آپ‌های عجیب و غریب نباشید.

اول از همه، مهم است برنامه‌ای برای سرمایه گذاری داشته باشید. برای جلوگیری از پامپ و دامپ، راه درست این است که تاریخچه تراکنش NFT را که می خواهید بخرید مرور کنید. اطلاعات سازنده را جستجو کنید و در مورد آنها تحقیق کنید. اگر همه معاملات در حدود یک تاریخ خاص انجام شده باشد، باید حواستان را جمع کنید.

در خصوص کلاهبرداری‌های فیشینگ همیشه به خاطر داشته باشید که اطلاعات شخصی شما متعلق به شما است! هرگز رمزهای کیف پول خود را تحویل کسی ندهید و به پیشنهادات مشکوک پاسخ ندهید. همیشه حساب‌های خود را با رمز عبور دو عاملی ایمن کنید.

در مورد آثار هنری دزدیده شده، می‌توانید حساب‌های کاربری سازنده، پیام‌های رسانه‌های اجتماعی و جامعه هنری را بررسی کنید. برخی از بازارهای NFT در حال توسعه ابزارهای جدیدی هستند که از آنها برای اسکن بلاکچین‌های عمومی برای یافتن NFT های تقلبی استفاده می‌کنند. باید توجه داشته باشید کلاهبرداران NFT علامت آبی(علامت تایید هویت) را در کنار نام کاربری خود ندارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.