A place where you need to follow for what happening in world cup

چگونه مالیات بر نقل و انتقال خودرو را پرداخت کنیم

0 96

فرآیند استعلام و صدور مجوز نقل و انتقال خودرو توسط سازمان امور مالیاتی تشریح گردید.

به گزارش حامی مالی، با توجه به لزوم پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو، سازمان امور مالیاتی فرآیند استعلام و صدور مجوز نقل و انتقال خودرو را منتشر نمود.

جهت آگاهی از جزئیات توضیح فرآیند استعلام و صدور مجوز نقل و انتقال خودرو کلیک نمایید.

۱- ابتدا به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir ورود میکنیم و سپس مراحل زیر را ادامه می دهیم.

۲- پس از ورود کد ملی ، رمز عبور و تصویر امنیتی ، وارد پنل کاربری می شوید . در این قسمت به شماره موبایلی که در هنگام ثبت نام وارد کرده اید یک پیامک حاوی یک کد ارسال می گردد . با ورود آن کد می توانید وارد پنل کاربری خود شوید. لازم به ذکر است در صورتی که قبلا ثبت نام نکرده اید در درگاه ملی خدمات (عکس بالا) روی قسمت ثبت نام کلیک کرده و با ورود اطلاعات می توانید ثبت نام نمایید.

۳- در پنل کاربری بر روی گزینه مالیات بر نقل و انتقال خودرو کلیک نمایید تا وارد سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو شوید.

۴- در گام بعدی جهت پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو ، از منوی سامانه مالیات بر نقل و انتقال، بر روی گزینه « نقل و انتقال جدید» کلیک نمایید .

۵- در صفحه باز شده اطلاعات خودرو و مالک شامل پلاک ، کد ملی ، نام و نام خانوادگی ، و تاریخ تولد را وارد کرده و بر روی جستجو کلیک نمایید.

۶- پس از کلیک بر روی جستجو مالیات شما محاسبه شده و نمایش داده می شود . جهت پرداخت مالیات بر روی گزینه پرداخت کلیک نمایید.

۷- پس از کلیک بر روی پرداخت به صفحه ذیل هدایت می شوید . در این قسمت می توانید نسبت به پرداخت آنلاین اقدام نمایید و یا در صورت عدم تمایل می توانید نسبت به چاپ قبض و پرداخت از طریق سایر روش ها (کارت به کارت ، پرداخت در شعب بانک و …) اقدام نمایید . پس از پرداخت ، اطلاعات وصولی برای نهادهای ذیربط ارسال می شود تا امکان تعویض پلاک و انتقال سند فراهم گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.