ارز دیجیتال

کارمزدهای شبکه بیت کوین به نزدیک ۵۰ دلار رسید

همزمان با سقوط بازار ارزهای دیجیتال و افزایش سرسام‌آور تراکنش‌ها در روز یکشنبه، توان محاسباتی در شبکه بیت کوین هم سقوط کرده و کارمزد تراکنش‌های این شبکه به نزدیک ۵۰ دلار رسید.

به گزارش دیکریپت، روز یکشنبه پس‌ از آنکه بیت کوین یک شبه ۱۵ درصد سقوط کرد و به زیر ۵۲,۱۴۴ دلار رسید، نمودارهای قیمت فقط اعداد قرمز و درصدهای بالای کاهش را نشان می‌دادند.

روز یکشنبه برای بسیاری از معامله‌گران روز خروج از بازار بود و این موضوع باعث ایجاد ترافیک شدید در بلاک چین بیت کوین شد. داده‌های وب‌سایت «Jochen-Hoenicke» نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۳۰,۰۰۰ تراکنش در بلاک چین بیت کوین در انتظار تأیید است.

همچنین، میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت کوین اکنون با ۴۶.۸۸ دلار در بالاترین سطح چهار ماه گذشته قرار دارد که نسبت به ۴ آوریل که ۱۵.۵۶ دلار بود، بیش از ۲۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دیوید جرارد (David Gerard)، منتقد بلاک چین، ازدحام بی‌سابقه روز یکشنبه را با هجوم دارندگان بیت کوین برای خروج از بازار مرتبط دانست.

همزمان با شتاب همه برای خارج شدن، بلاک چین بیت کوین در حال حاضر کمی… مسدود است.

داریوس سیت (Darius Sit)، معامله‌گر کیوسی‌پی کپیتال (QCP Capital)، علت سقوط بازار را به شایعاتی منتسب کرد مبنی بر اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد دارد مؤسسات مالی بزرگ را به‌دلیل پول‌شویی از طریق ارزهای دیجیتال تحت تعقیب قرار دهد.

اگر این شایعه صحت داشت، معامله‌گران از ترس اینکه قیمت‌ها حتی بیش از این سقوط خواهد کرد، اقدام به فروش ارزهای دیجیتال خود می‌کردند.

وکلای اوراق بهادار آگاه از طرح گروه ویژه یلن [وزیر خزانه‌داری] گفتند که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده قصد دارد چندین مؤسسه مالی را به پول‌شویی از طریق ارزهای دیجیتال متهم کند.

همزمان، قطع برق در استان سین‌کیانگ چین که یکی از قطب‌های استخراج بیت کوین است، اوضاع را بدتر کرد، چراکه کاهش تعداد ماینرها باعث فشار برای افزایش کارمزد تراکنش‌ها می‌شود.

نرخ هش بیت کوین که نشان‌دهنده قدرت محاسبه مؤثر شبکه جهانی بیت کوین است، از ۱۴۵ اگزاهش در ۱۶ آوریل به ۱۰۵ اگزاهش در روز بعد کاهش یافت. داده‌های بیت اینفو چارتز (BitinfoCharts) حاکی است در حال حاضر نرخ هش بیت کوین ۱۲۰ اگزاهش بر ثانیه است.

نرخ هش استخرهای استخراج بیت کوین در ۲۴ ساعت سقوط کرد. انت‌پولز (Antpools) ۲۴.۵ درصد، btc.com ۱۸.۹ درصد، پولین (Poolin) و بایننس پولز (Binance Pools) ۲۰ درصد افت کردند. دلیل این افت قطعی برق در شمال غربی چین به خاطر بازرسی‌های ایمنی است.

درحالی‌که برخی از معامله‌گران برای خروج از بازار شتاب می‌کردند، بدون تردید برخی دیگر هم هستند که سقوط روز یکشنبه را فرصتی برای خرید بیت کوین با قیمت‌های پایین می‌دانستند. بالاخره چیزی که برای یک نفر زباله به‌نظر می‌آید، ممکن است برای دیگری گنج باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا