بورس و سهام

۵ تا ۲۰ درصد سهام سرخابی‌ها عرضه اولیه می شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با پیش بینی ارزش ۴ هزار میلیارد تومانی برند استقلال و پرسپولیس تا پایان سال از عرضه اولیه ۵ تا ۲۰ درصدی سهام سرخابی‌ها به سهامداران خرد خبر داد .

به گزارش حامی مالی، حسین قربانزاده در جلسه بررسی راهکارها و ابعاد واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده ، گفت : ۵ تا ۱۵ درصد و در صورت استقبال تا ۲۰ درصد از سهام سرخابی‌ها در عرضه اولیه به سهامداران خرد اختصاص یافته و بقیه سهام با حضور شرکت های دارای اهلیت در قالب مدیریت پیمان و واگذاری به سهامداران عمده تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: در آخرین قیمت گذاری ها، برند هر یک از این دو باشگاه بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده و پیش بینی می‌شود ، ارزش سرخابی ها تا پایان سال دو برابر شود.

این مقام مسئول به لزوم تعیین تکلیف درآمدزایی برند، تضمین سودآوری، موضوع حق پخش و بهره جستن از فرصت های تبلیغاتی فضاهای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: باشگاه پرسپولیس باید همچون باشگاه استقلال تا آخر هفته جاری صورت های مالی تایید شده را به سازمان خصوصی‌سازی تحویل داده و هر دو باشگاه پیش شرط های های تعیین شده از سوی سازمان بورس شامل بیزینس پلن و طرح توجیهی را تامین کنند.

قربانزاده عنوان کرد: این دو باشگاه به دلیل مواردی از جمله بدهی به برخی مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی، بدهی‌های حوزه تجاری و معوقات و بدهی های مالیاتی و … دارای زیان انباشته بوده و موظفند در طرح توجیهی که به سازمان بورس می دهند راهکارهای کاهش زیان انباشته و رفع مشکلات را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: مجلس می تواند از حقوق این دو باشگاه دفاع کرده و در موضوعاتی همچون حق پخش تلویزیونی ضمن تفاهم با صدا و سیما ارقام مناسبی را در بودجه سال ۱۴۰۱ بگنجاند که این ارقام نزدیک به مبالغ حق پخش بازی های این دو باشگاه باشد. در مجموعه دولت نیز دو وزارتخانه ورزش و اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی باید هم‌افزایی داشته و در خصوص حقوق مالکانه، مدیریت دو باشگاه و شیوه واگذاری پیمان مدیریت به جمع‌بندی مطلوبی برسند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا