A place where you need to follow for what happening in world cup

۷۱۰۰ شرکت صوری شناسایی شدند

0 115

رئیس سازمان مالیاتی از شناسایی سه میلیون مؤدی جدید طی دو سال اخیر و ۷۱۰۰ شرکت صوری با فرار مالیاتی خبر داد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، داوود منظور درباره میزان فرار مالیاتی گفت: عمدتاً فرارهای مالیاتی از نظر سازمان پنهان است به همین دلیل نمی‌توان عدد مشخصی را درباره میزان فرار مالیاتی اعلام کرد اما تلاش می‌شود شیوه‌ها را شناسایی و راه را برای فرار مالیاتی بست.

وی افزود: یکی از راه‌های فرارهای مالیاتی مهم، شرکت‌های کاغذی و صوری است و توسط کسانی که ذینفع اصلی هستند و می‌خواهند فعالیت را پنهان کنند، بنا می‌شوند و به نام این اشخاص کسب و کار صورت می‌گیرد. طی سال‌های مختلف ۷ هزار شرکت صوری و در ماه‌های اخیر نیز ۱۰۰ شرکت دیگر شناسایی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: یک شرکت صوری و کد فروش در آذربایجان شرقی شناسایی شده و میزان فاکتورهای صوری صادره بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بود. یک شرکت مشابه در یزد هم که اقدام به تولید اعتبار مالیاتی کاذب می‌کرد با ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار، شناسایی و برخورد شد.

منظور گفت: یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از فرار مالیاتی شناسایی مؤدیان جدید است. سال گذشته دو میلیون و از ابتدای سال جاری یک میلیون نفر مؤدی جدید شناسایی شده است. در مجموع با هر شیوه‌ای فرار مالیاتی صورت گیرد شناسایی می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.