A place where you need to follow for what happening in world cup

احتمال ورشکستگی “خودرو، خساپا” با تداوم قیمت گذاری

0 52

نایب رئیس انجمن قطعه سازان با اشاره به زیان۱۵۰ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا، احتمال ورشکستگی این دو شرکت با تداوم قیمت گذاری داد و خواستار واگذاری سهام شد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، امیرحسین جلالی با بیان اینکه زیان خودروسازان به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده به صدا و سیما، گفت: این زیان عامل دولتی ماندن خودروسازان و قیمت گذاری دستوری است. از طرف دیگر وارد کنندگان خودرو چشم به در اختیار گرفتن این صنعت دارند. وقتى تمام مواد اولیه در بورس کشف قیمت اما خودرو در شوراى رقابت، سازمان حمایت و معاونت وزارت صنعت قیمت گذاری شود به صنعت آسیب خواهد زد.

وی افزود: این رویه قیمت گذاری باعث می‌شود خودروسازان و قطعه سازان از پا در آیند و عاقبت صنعت نساجى و دیگر صنایع ورشکسته براى این صنعت رقم خواهد خورد. انجمن حساسیت موضوع و مشکلات مربوطه را در دو جلسه شوراى امنیت ملى مطرح کرده اما متاسفانه کارى انجام نشد. امید می رود وزیر صنعت با استقرار حاکمیت شرکتی در دو خودروساز بزرگ اقدام موثرى انجام دهد و مدیریت را به بخش خصوصى واگذار کند.

جلالی ادامه داد: این امکان وجود دارد که مالکیت دو خودروساز بزرگ را با بخش خصوصی سهیم شد با توجه به اینکه قانون تجارت نیز باید برای این شرکت‌ها حاکم شود. درصورت بهبود شرایط خودروسازان سایر حلقه‌های زنجیره تامین هم شرایط بهتری خواهند داشت. تفاوت در قیمت کارخانه و بازار آغازگر فساد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.