A place where you need to follow for what happening in world cup

امکان اجرایی شدن قاعده افزایش حقوق برمبنای تورم

0 129

گفته شده برخی نمایندگان، پیشنهادی را برای افزایش حقوق‌ها بر اساس تورم آماده کرده‌اند تا در صحن مجلس ارائه کنند باید دید که آیا چنین پیشنهادی فرصت طرح و تصویب در صحن مجلس را پیدا خواهد کرد یا خیر.

به گزارش حامی مالی به نقل از تسنیم، پس از اتمام بررسی‌های کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، به زودی این لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد و پیش از این نمایندگان فرصت داشتند تا پیشنهادات خود در برنامه هفتم را ثبت کنند.

گفتنی است، یکی از محورهایی که در برنامه هفتم قطعا مورد توجه عموم جامعه است، موضوع حقوق و دستمزد است. محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در پاسخ به سوالی در خصوص قصد برخی نمایندگان برای ارائه پیشنهاد افزایش حقوق‌ها براساس تورم گفته است که کمیسیون تلفیق، مصوبه‌ای برای افزایش کف حقوق متناسب با تورم نداشته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه اشاره کرد که براساس بندی که در کمیسیون تلفیق تصویب شده سقف حقوق‌ها حذف شده و پرداخت حقوق و دستمزد باید براساس قوانین جاری انجام شود، گفت:

وی تاکید کرده است که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری در خصوص برخی مسائل از جمله حقوق و دستمزد را در بودجه سنواتی ممنوع کرده است چرا که بودجه سنواتی محل تصمیم‌گیری برای حقوق و دستمزد نیست.

لازم به ذکر است، بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق در خصوص حقوق و دستمزد نشان می‌دهد که بندی نیز مصوب شده که در صورت تصویب آن در مجلس، دولت موظف به اصلاح قوانین حقوق و دستمزد خواهد شد. بر این اساس یکی از مواردی که می‌تواند اصلاح شود افزایش حقوق براساس تورم است.

البته این موضوع در قوانین دائمی مورد اشاره قرار گرفته است اما دولت‌ها در عمل به این معیار قانونی که به عنوان یکی از محورهای افزایش حقوق در نظر گرفته شده است کم توجهی کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.