A place where you need to follow for what happening in world cup

انحلال سامانه نیما فعلا” صحت ندارد

0 103

دبیرکل کانون صرافان از انتقال عرضه حواله های ارزی از سامانه به مرکز مبادله ارز و طلا خبر داد و احتمال انحلال سامانه نیما را فعلا تایید نکرد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، شهاب ابراهیم قربانی با اشاره به برنامه جدید و تشویق صرافان برای عضویت در مرکز مبادله ارز و طلا و افزایش نقش این مرکز به ایسنا، گفت : حواله‌جات ارزی که پیش از این در سامانه نیما عرضه می‌شد بزودی و طی ماه جاری در مرکز مبادله ارز و طلا عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از کلمه انحلال برای سامانه نیما چندان درست نیست و برخی رسانه‌ها از واژه انحلال برای سامانه نیما استفاده کرده‌اند در صورتی که تاکنون چنین موضوعی از سوی بانک مرکزی اعلام نشده قرار است از این به بعد مرکز مبادله ارز و طلا جایگزین سامانه نیما شود اما ممکن است سامانه نیما منحل نشود و بخش کوچکی از حواله‌جات را عرضه کند.

قربانی افزود: سامانه نیما گرچه در ماه‌های گذشته نقش چندانی ایفا نکرده اما نمی‌توان از واژه انحلال استفاده کرد. البته مقرر شده حواله‌های ارزی از سامانه‌های دیگر مانند نیما خارج و در قالب پلتفرم مرکز مبادله عرضه شود و اتفاق چند پیش بازار متشکل ارزی برای سامانه نیما نیز تکرار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.