A place where you need to follow for what happening in world cup

اولویت تخصیص ارز با واردات خودروهای عمومی

0 40

سخنگوی دولت با اعلام اینکه اولویت تخصیص ارز با واردات خودروهای عمومی است، وعده تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با طالبان افغانستان داد!

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، علی بهادر جهرمی درباره تخصیص ۵۲ میلیارد دلار به سه وزارتخانه صنعت، کشاورزی و بهداشت، اعلام کرد: اولویت تخصیص ارز با واردات خودروهای عمومی بوده و دولت برای حمایت از تولید داخل خودرو برقی و هم واردات برنامه هایی دارد. به طوریکه یکی از محورهای توافق ها در سفر معاون اول رئیس جمهور به چین، واردات خودروهای برقی بود.

هدف گذاری تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با طالبان افغانستان

هدف از سفر هیئت اقتصادی افغانستان به ایران، رایزنی در خصوص رفع موانع و گسترش روابط تجاری دو کشور در زمینه های مواد معدنی، خدمات فنی ‌مهندسی، صادرات و واردات کالا، استفاده از ظرفیت های ترانزیتی و با هدف گذاری ۱۰ میلیارد دلاری بود.

همچنین برای تسهیل و افزایش صادرات و واردات افغانستان از طریق بندر چابهار توافقاتی انجام و برای ۲۴ ساعته شدن گمرکات رایزنی شد‌. علاوه بر این مذاکراتی برای تکمیل کریدورهای منطقه ای و احیای جاده ابریشم و اتصال ریلی و جاده ای به آسیای میانه و چین از طریق افغانستان صورت گرفت و کمیته‌های مشترکی برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر ایجاد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.