A place where you need to follow for what happening in world cup

بانک‌های ناتراز تا سال آینده تعیین‌تکلیف می‌شوند

0 1

وزیر اقتصاد با ابراز امیدواری نسبت به روند مسیر تورمی، گفت: بانک های ناتراز در صورت عدم اصلاح در مهلت تعیین شده در سال آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، احسان خاندوزی با اشاره به مهار موتور خلق نقدینگی از سوی بانک‌ها در نشست سراسری مدرسان معارف اسلامی دانشگاه‌ها‌، گفت: در حوزه بانکی و نقدینگی، سه بانک و موسسه ناتراز تعیین تکلیف شدند و به بقیه بانک‌های ناتراز نیز ضرب الاجل داده شد که برنامه اصلاحی انجام دهند و اگر اصلاح نشوند در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف خواهند شد.

وی افزود: سیاست‌های انضباطی کوتاه‌مدت ناظر به بازار‌های اقتصادی از اسفند سال گذشته آرام آرام نتیجه داد و در فضای بین المللی هم تدابیر با کشور‌ های همسایه کمک کرد از فضای تورمی ۱۴۰۱ عبور کرده و سال جاری به ثبات نسبی برسد. هرچند اوضاع موجود تورمی مورد رضایت نیست اما مسیر درستی در حال طی شدن بوده که امید بخش است.

خاندوزی ادامه داد: تداوم موفقیت دولت در سیاست‌های اقتصادی، عبور از رکود تورمی و کاهش آسیب پذیری در حوزه تحریم و گشودن قفل‌های داخلی مستلزم عبور از دهه ۹۰ و مقدمات و اقدامات زیرساختی بود که دولت در این مسیر حرکت کرد و اکنون در حال گذار از آن شرایط است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.