A place where you need to follow for what happening in world cup

جزییاتی از فروش متری مسکن در بورس کالا

0 99

سازمان بورس با اعلام آخرین جزییات راه‌اندازی فروش متری مسکن در بورس کالا، پیش‌بینی کرد اصلاحات معاملات اوراق سلف مسکن در شهریور به تصویب برسد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، امیر مهدی صبائی سخنگوی سازمان بورس در خصوص آخرین جزییات راه‌اندازی فروش متری مسکن در بورس کالا به ایرنا گفت: با توجه به اهمیت فروش متری مسکن (اوراق سلف مسکن) و ظرفیت‌های این اوراق، اقدامات لازم برای راه‌اندازی بکار گرفته شده است.

وی افزود: راه‌اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در بورس کالا نیازمند اصلاح دستورالعمل معاملات سلف استاندارد در بورس کالا بوده که در کمیته فقهی سازمان بورس مطرح و نهایی شد. به نظر می‌رسد این اقدام حداکثر تا پایان مرداد به اتمام برسد و طبق پیش‌بینی‌ها، اصلاحات در شهریور بعد از تصویب هیات مدیره سازمان بورس، ابلاغ شود.

صبائی ادامه داد: پس از تصویب و ابلاغ مقررات، شرایط فعالان حوزه مسکن فراهم بوده و پیش فروش و تامین مالی انجام خواهد شد. مردم هم از طریق این ابزار می‌توانند حتی با سرمایه‌های اندک اقدام به خرید اوراق سلف مسکن کنند و سرمایه را در برابر نوسانات مسکن پوشش دهند. اگر اوراق هنگام سر رسید به تعداد دریافت یک واحد مسکونی باشد امکان تبدیل به واحد مسکونی و تحویل وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.