A place where you need to follow for what happening in world cup

حداقل سرمایه تأسیس بانک و موسسه ۵ تا ۲۰ هزار میلیارد

0 0

هیات وزیران، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و فعالیت بانک های غیردولتی، موسسات اعتباری غیر بانکی و بانک های قرض‌الحسنه را از ۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان تعیین کرد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیات وزیران درباره افزایش حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و فعالیت بانک های غیر دولتی، موسسات اعتباری غیر بانکی و بانک های قرض‌الحسنه را ابلاغ کرد که بر این اساس حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای تاسیس و فعالیت یک بانک غیردولتی مورد نیاز است.

️براساس این ابلاغیه، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس موسسه اعتباری غیربانکی به ۱۵ و بانک قرض‌الحسنه به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی موجود نیز موظف شدند ظرف ۳ سال در چارچوب برنامه زمانبندی مورد تایید بانک مرکزی، نسبت به افزایش سرمایه به میزان حداقل تعیین شده اقدام کنند.

در غیر این صورت، بانک مرکزی موظف است اقدامات نظارتی مقتضی از جمله سلب حق تقدم آن دسته از سهامداران غیردولتی بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی را که در افزایش سرمایه مشارکت نکردند در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، اعمال کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.