A place where you need to follow for what happening in world cup

دسترسی بانک مرکزی به اطلاعات سببی و نسبی مردم

0 107

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال از تولید نخستین نسخه پایگاه خانواده و دسترسی بانک مرکزی، فراجا و مرکز اطلاعات مالی به آن خبر داد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، افشار خاکباز با بیان اینکه نخستین نسخه خدمت روابط سببی و نسبی تولید شده، گفت: این خدمت در اختیار برخی دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، درگاه یکپارچه خدمات دولت هوشمند (ثبت‌نام یارانه)، فراجا و مرکز اطلاعات مالی قرار گرفته است.

وی افزود: موضوع ارتقای پایگاه اطلاعات جمعیت برای پوشش روابط سببی و نسبی به‌عنوان وظیفه ذاتی سازمان ثبت احوال و ضرورت اجتناب‌ناپذیر ارائه خدمات کارآمد، شفاف و استناد پذیر در دست اجرا است و زیرساخت‌های لازم ایجاد و طراحی این پایگاه آغاز شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طراحی پایگاه و ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم، دریافت اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه‌ها، تطبیق اطلاعات موجود در سازمان ثبت احوال با اطلاعات دریافتی از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، ارائه خدمت به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، مشارکت فعال در کارگروه مسئول اجرای آیین‌نامه شناسایی خانوار، رونمایی از پایگاه اطلاعات خانوار و ایجاد پایگاه خانواده (روابط سببی و نسبی) از اقدامات مهم در این راستا محسوب می‌شود.

به گفته خاکباز، سازمان ثبت احوال ایجاد پایگاه خانواده (روابط سببی و نسبی) را براساس توان داخلی سازمان آغاز کرد و مبتنی بر داده‌های استخراج‌ شده، نسبت به ایجاد و ارائه خدمت پایه اطلاعات خانواده اقدام کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.