A place where you need to follow for what happening in world cup

ساز و کار واگذاری تاکسی‌های برقی پایتخت

0 1

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر ضرورت برقی سازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت، گفت: به زودی ساز وکار واگذاری خودروهای برقی به تاکسیرانان اعلام می‌شود.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، شادی مالکی با تاکید بر اینکه حتما برای تحویل تاکسی‌های برقی به تاکسیرانان تسهیلاتی ارائه خواهد شد به ایرنا گفت: ضوابط اجرایی و شرایط و میزان تسهیلات بانکی در خصوص تاکسی‌های برقی بزودی اعلام خواهد شد. هم اکنون با کمک صندوق کار آفرینی امید، تسهیلات ‍۱۵۰ میلیون تومانی برای تاکسی‌های فرسوده و همچنین تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ون های فرسوده با سود هشت درصدی و با اقساط ۶۰ ماه که سه سال اول تنفس است، پرداخت می‌شود.

وی افزود: تاکنون چهار هزار دستگاه تاکسی در این طرح نوسازی شده و تا پایان سال جاری هزار تاکسی و همچنین ون نیز نوسازی و با خودرو سمند سورن دو گانه سوز جایگزین می‌شوند. از سال آینده به مرور ۲۵ هزار تاکسی برقی و همچنین ۱۰ هزار تاکسی ون از چین وارد خواهد شد که البته در داخل نیز هشت شرکت خودروساز مشغول تولید تاکسی‌های برقی هستند.

مالکی ادامه داد: دستگاه تاکسی از شرکت‌های داخلی روز گذشته تامین شده که پس از شماره گذاری ضوابط اجرایی و واگذاری آنها اعلام خواهد شد. تهران از یک عقب ماندگی در حوزه حمل و نقل عمومی رنج می برد که ورود اتوبوس‌ها و تاکسی‌های جدید و نوسازی و برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی قطعا به کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز کمک خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.