A place where you need to follow for what happening in world cup

شرایط جدید سنی مدیران و هیات مدیره بانک‌ها

0 128

حداکثر سن مدیران عامل و قائم مقام و اعضا هیات مدیره بانک‌ها ۷۰ و ۷۵ سال تعیین و مدیریت اعضای هیات عامل بانک مرکزی در موسسات اعتباری غیر دولتی مشروط شد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، بانک مرکزی دستورالعمل نحوه احراز و لغو تاییدیه صلاحیت حرفه ای مدیران موسسات اعتباری و مصوب دی سال گذشته شورای پول و اعتبار را اصلاح و ابلاغ کرد.

براساس این گزارش، اصلاحیه دستورالعمل مربوط به شرایط انتصاب اعضای هیات عامل بانک مرکزی در سمت‌های مدیریتی سیستم بانکی بوده و این افراد پس از حداقل یکسال از زمان خاتمه همکاری با بانک مرکزی می توانند در موسسات اعتباری غیردولتی، تصدی سمت مدیریتی داشته باشند. همچنین تصدی سمت مدیریتی توسط داوطلب در هر موسسه اعتباری و تمدید دوره مسئولیت منوط به اخذ تاییدیه صلاحیت حرفه ای است.

از سوی دیگر حداکثر سن مدیران عامل و قائم مقام بانک‌ها باید ۷۰ سال و سن اعضای هیات مدیره بانک‌ها ۷۵ سال باشد.

برخورداری از حداقل ۱۰ سال سابقه کار در زمینه های مالی، بانکی و بازرگانی به همراه دارا بودن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر از دانشگاه ها و مراکز مورد تایید وزارت علوم از جمله شرایط تخصصی لازم برای تصدی سمت مدیریتی موسسه اعتباری است.

به منظور احراز صلاحیت تخصصی داوطلب، کمیسیونی با عنوان کمیسیون احراز و لغو تاییدیه صیلاحیت حرفه ای مدیران موسسه اعتباری در بانک مرکزی تشکیل می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.