A place where you need to follow for what happening in world cup

لایحه پذیرش بیت کوین در سنای آمریکا!

0 120

یک سناتور ایالتی لایحه‌ای را ارائه کرده است که هدف آن تبدیل بیت کوین به یک ارز قانونی است. اگرچه قانون فدرال آمریکا به ایالت‌ها اجازه نمی‌دهد ارزهای خود را ایجاد کنند اما این لایحه ممکن است ورق را به نفع کریپتوکارنسی برگرداند.

وندی راجرز، سناتور ایالتی جمهوری‌خواه، پیش‌نویس لایحه‌ای را آماده کرده است که به دنبال تعیین بیت کوین به عنوان ارز معاملاتی یا ارز قانونی است. در ابتدا این لایحه در مجلس سنا و مجلس نمایندگان ایالتی مورد بحث قرار خواهد گرفت. ایالت گراند کانیون اولین ایالت کشور آمریکا خواهد بود که این تحول را بررسی می‌کند. هنوز تاریخ مشخصی برای جلسه پیرامون این لایحه اعلام نشده است.

سند ارائه شده توسط سناتور راجرز، پول قانونی را این چنین تعریف می‌کند: هر وسیله مبادله‌ای که توسط قانون اساسی یا کنگره ایالات متحده برای پرداخت بدهی‌ها، هزینه‌های عمومی، مالیات‌ها و عوارض مجاز اعلام شود.

در ادامه، این لایحه بیت کوین را به صورت زیر معرفی می‌کند: بیت کوین به معنای ارز دیجیتال غیرمتمرکز و همتا به همتا است که در آن اطلاعاتی از تراکنش‌ها در بلاکچین بیت کوین نگهداری می‌شود. واحدهای جدید با حل محاسباتی ریاضی تولید شده و مستقل از بانک مرکزی عمل می‌کنند.

در سپتامبر سال گذشته، این سناتور در توییتی اعلام کرد که می‌خواهد آریزونا را به یک ایالت دوستدار رمزارز تبدیل کند. او در توییتر گفت: من برای کمک به گسترش استفاده از ارز دیجیتال در ایالت آریزونا تلاش خواهم کرد.

راجرز در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به عضویت کمیته ۳ نفره مطالعه بلاکچین و ارزهای دیجیتال درآمد. دوره حضور او در این کمیته در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد؛ در آن زمان راجرز باید گزارشی از بلاک چین و ارزهای دیجیتال را ارائه کند.

اقدام سناتور راجرز برای ارسال لایحه قانونی کردن بیت کوین احتمالا باعث ایجاد دور جدیدی از بحث‌ها پیرامون پذیرش بیشتر بیت کوین در کشور آمریکا خواهد شد.

بر اساس یک نظرسنجی که در سپتامبر ۲۰۲۱ انجام شد، ۳۰ درصد از رای دهندگان ایالت‌های بزرگ خواهان قانونی شدن ارزهای دیجیتال هستند. این نظرسنجی گزارش داد که تعداد افرادی که بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی در تگزاس و ویسکانسین پذیرفته‌اند، ۳۷ درصد از کل جمعیت است. در آریزونا نیز ۲۵ درصد در جمعیت موافق با رسمی شدن رمزارزها هستند.
در حال حاضر السالوادور تنها کشوری است که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است. یکی از نمایندگان سابق پارلمان کشور تونگا نیز مدعی شده است که دولت این کشور تا ماه نوامبر سال جاری بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی قبول خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.