A place where you need to follow for what happening in world cup

مجلس مصوبه ای برای اخذ مالیات از تراکنش های بانکی ندارد

0 174

سخنگوی هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی خط بطلانی بر شایعه دریافت مالیات از تراکنش های بانکی کشیدند.

به گزارش حامی مالی به نقل از خبرگزاری خانه ملت، شایعه پشت شایعه با اهداف مختلف علیه مجلس منتشر می شود؛ شایعاتی که شروع آن با تحریف واقعیت ها درباره مجلس است. جوری که به نظر می رسد یک جریان تحریف به صورت متمرکز روی اخبار مربوط به مجلس شورای اسلامی کار می کند تا اجازه ندهد، طعم تصمیم های مهم و موثر مجلس در جامعه احساس شود.

زمانی شایعه تصویب قانونی برای آن که سران دو قوه مقننه و قضائیه بتوانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند منتشر شد درحالی که در گذشته نیز می توانستند کاندیدا شوند. زمانی شایعه مجوز مجلس برای کاندیداتوری نظامیان منتشر درحالی که طبق قانون اساسی و با شرایط تعیین شده از ابتدای پیروی انقلاب اسلامی این امکان برای شان فراهم بوده و اتفاق جدیدی رخ نداده است، زمانی هم شایعه کذب سفر تعدادی از نمایندگان به قطر برای تماشای بازی پرسپولیس منتشر شد!

البته شایعه سازی علیه مجلس یازدهم به همین چند مورد محدود نمی شود و فهرست آن در این مجال نمی گنجد. اگرچه همه این شایعات تکذیب شدند و این خبرهای کذب نتوانست به رویکرد مجلس انقلابی -که برای کاهش تورم و کاهش فشار معیشتی بر خانوارها اهتمام جدی دارد- خدشه ای وارد کند اما این شایعه سازی ها با ایجاد فضایی مسموم، مردم را نسبت به عملکرد مجلس بی اعتماد می کند. موضوعی که شاید هدف اصلی شایعه سازان و جریان تحریف باشد.

اخیرا نیز این شایعه ساخته و پرداخته شده که براساس مصوبه مجلس قرار است از تراکنش های بانکی، مالیات دریافت شود! درحالی که این شایعه نیز چیزی جز انعکاس غلط یک خبر و فضاسازی به قصد تخریب مجلس نیست و واقعیت آن چیز دیگری است.

از پایه و اساس کذب است

در این باره محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی این شایعه را تکذیب و تاکید کرد: به یقین پیشنهادات و گزارش مطروحه در صحن به معنای تصویب آن‌ها نیست چراکه این پیشنهادات قبل از هر تصمیمی صرفا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. این در حالی است که به تازگی خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر “موافقت مجلس با اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی” درج شده اما مجلس چنین تصمیمی نگرفته و نمایندگان صرفا دیدگاه‌های خود را مطرح کرده‌اند بنابراین این شایعه از پایه و اساس کذب است.

پیشنهادهایی که مطرح می شود اما تصویب نمی شود

ادعای تصویب مالیات بر تراکنش‌های بانکی؛ شیطنت رسانه‌ایدر حالی که برخی رسانه ها این ادعا را به گفت و گوی سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس منتسب می کردند اما او در گفت و گو با خانه ملت تاکید کرد: «گفت‌وگوی من با یکی از رسانه‌ها در خصوص تراکنش‌ها به درستی انعکاس نیافته است… در مجلس گاهی پیشنهادها و ایده‌های مطرح می‌شود اما تصویب نمی‌شود …همانطور که اکنون پیشنهادهای زیادی در بودجه ۱۴۰۰ مطرح شده اما فرصت رسیدگی به همه آنها وجود ندارد.»

بنابراین گزارش، همچنین رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز در  گفت و گویی  با خبرگزاری فارس ادعای تصویب مالیات بر تراکنش‌های بانکی را رد کرد و گفت: این ادعا صرفا یک شیطنت رسانه‌ای است.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، مالیات بر تراکنش‌های بانکی یکی از صدها پیشنهادی است که به کمیسیون تلفیق رسیده، در دوره گذشته هم همین پیشنهاد و نمونه این پیشنهادها وجود داشت اما مجلس و کمیسیون تلفیق هیچ موضع‌گیری درخصوص پیشنهادات نداشتند و در روزهای گذشته صرفاً نکات مسئولان دولتی درباره لایحه بودجه را استماع کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: این نکته را می‌توان با قطع یقین گفت؛ مجلس یازدهم و قاطبه نمایندگان در خصوص اتخاذ تدابیری برای کاهش تورم و کاهش فشار معیشتی بر خانوارها اهتمام جدی دارد و نخواهد گذاشت پیشنهادی خلاف این موضوع تصویب شود./

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.