A place where you need to follow for what happening in world cup

منابع در اختیار دستگاه‌های اجرایی فقط اعتباری می‌شود

0 51

مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد گفت: تمامی منابع در اختیار دستگاه‌های اجرایی صرفاً در چارچوب اعتبار در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت و وجوه نقد در حساب واحد نزد خزانه نگهداری خواهد شد.

به گزارش حامی مالی به نقل از تسنیم، مهدی بنانی، مدیر کل خزانه وزارت اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت پرداخت به ذی نفع نهایی گفت: به منظور تکمیل پروژه حساب واحد خزانه و ریشه‌کن نمودن معضل حساب‌های غیرمجاز و ممانعت از رسوب نقدینگی در حساب‌های دستگاه‌های اجرایی، در حال حاضر پروژه اعتباری نمودن حساب‌های دستگاه‌های اجرایی اعم از حساب‌های اصلی و حساب‌های زیرمجموعه نظیر حساب‌های عاملین ذیحساب و تنخواه گردان پرداخت، در قالب شبکه‌ای از حساب‌های اعتباری متصل به یکدیگر با مشارکت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دست طراحی و پیگیری است و حکم لازم برای این موضوع در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز درج شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سازوکار یاد شده، تمامی منابع در اختیار دستگاه‌های اجرایی صرفاً در چارچوب اعتبار در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت و وجوه نقد در حساب واحد نزد خزانه نگهداری خواهد شد. بدیهی است در زمان پرداخت به ذینفع، وجه مورد نیاز از حساب پشتیبان برداشت و به حساب ذینفع منتقل خواهد شد. در نتیجه اصولا هیچ مبلغی در حساب‌های دستگاه‌های اجرایی رسوب نخواهد داشت.

مدیر کل خزانه وزارت اقتصاد تاکید کرد: در ضمن، چون تمامی حساب‌ها به صورت شبکه‌ای می‌باید به حساب اعتباری مادر و از آن طریق به حساب پشتیبان نزد خزانه وصل باشند تا قابلیت پرداخت داشته باشند، لذا اصولا افتتاح حساب غیرمجاز دیگر موضوعیت نخواهد داشت.

بنانی در توضیح پرداخت اعتباری ادامه داد: برای شروع پرداخت اعتباری، به‌صورت آزمایشی، یکی از حساب‌های وزارت متبوع اعتباری گردیده است و در مرحله‌ی بعد حساب‌های چند دستگاه اجرایی منتخب و موافق برای اجرای دوره آزمایشی، اعتباری خواهند گردید، تا پس از اتمام این دوره، تمامی حساب‌های دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز اعتباری گردد.

وی در پاسخ به این سوال که هم اکنون چند درصد پرداختی به پیمانکاران به شکل پرداخت به ذی نفع نهایی انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه سامانه نظام یکپارچه مدیریت مالی در بخش عمومی که با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری دستگاه‌های اجرایی در حال تدوین و آماده سازی می‌باشد لذا پس از تکمیل سامانه یاد شده این موضوع نیز انجام خواهد شد.

مدیر کل خزانه وزارت اقتصاد در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس بند الف تبصره ۲۰ ماده واحده قانون بودجه سال جاری پرداخت حقوق و مزایای دستگاه‌های اجرایی که از محل بودجه عمومی (اختصاصی، عمومی و متفرقه) حقوق و مزایا دریافت می‌کنند، به طور مستقیم به حساب ذی نفع نهایی پرداخت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.