A place where you need to follow for what happening in world cup

مهلت استفاده از قیر رایگان پالایشگاه های بورسی تا پایان تیر

0 139

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: به دلیل در پیش رو بودن مجمع پالایشگاه های بورسی، سهمیه قیر رایگان دولتی باید تا پایان ماه جاری دریافت شود.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، جلیل سالاری در رابطه با تخصیص قیر پالایشگاه های بورسی و دولتی به سهمیه به صدا و سیما گفت: عدم ابلاغ آیین‌نامه مربوط به بند ز تبصره یک قانون بودجه سال گذشته در شش ماه ابتدای سال جاری مبنی بر تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان بابت تامین مواد اولیه قیر تهاتری مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی، منجر به تاخیر در اجرای این بخش از قانون شد.دستگاه‌ها از سهمیه ۲ میلیون تنی این قانون حدود ۱.۲ میلیون تن را جذب کرده‌اند.

وی افزود: طی جمع بندی میان وزارت نفت و کمیسیون عمران مجلس، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی برای جذب باقی مانده سهمیه سال گذشته تا پایان تیر مهلت داشته باشند. زیرا صورت‌های مالی شرکت‌های پالایشی باید سریعتر آماده شود. شرکت‌های پالایشی بورسی هستند و باید تا پایان تیر که پایان سال مالی این گروه است، تسویه حساب‌ها را انجام دهند. سهمیه باقی مانده سال گذشته نیز برای دستگاهی که در این مدت جذب را انجام ندهد از بین خواهد رفت.

این مقام مسئول ادامه داد:سال جاری ۱۹ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه جهت تامین قیر مورد نیاز دستگاه‌ها در نظر گرفته شده و سهمیه‌های سال جاری از ماه آینده اعلام خواهد شد و دستگاه‌های متولی با شرکت‌های قیرساز دارای صلاحیت، وکیوم باتوم ماده اولیه قیر را از پالایشگاه‌ها تحویل می‌گیرند و پس از تولید قیر توزیع می‌کنند.

 

به گفته سالاری، سال جاری آیین نامه به گونه‌ای دیده شده که با توجه به ضرورت بیابان زدایی و مبارزه با شن‌های روان، مالچ مورد نیاز جهت این اقدامات نیز تامین شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.