A place where you need to follow for what happening in world cup

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های تجاری و شخصی

0 3

سازمان امور مالیاتی، نحوه دریافت مالیات از حساب‌های تجاری و شخصی و فروش حاصل از محصولات کشاورزی را معاف از مالیات اعلام کرد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، مهدی موحدی بک‌نظر سخنگوی سازمان مالیاتی با بیان اینکه هر واریزی به حساب تجاری، درآمد تلقی می‌شود و لزوما به معنی اخذ مالیات از این درآمد نیست در برنامه تلویزیونی، اعلام کرد: همه واریزی‌ها مشمول مالیات نشده یا فروش آن اندازه نباشد که مشمول مالیات شود.

برای مثال فروش حاصل از محصولات کشاورزی اساسا معاف از مالیات بوده و اگر به حساب تجاری هم واریز شود مشمول مالیات نمی‌شود. بر این اساس اصل حساب درآمدی بوده و اینکه پول به شیوه کارت به کارت یا واریزی به حساب باشد محل بحث نیست.

اگر حساب شخصی به عنوان حساب مشکوک به فعالیت‌های تجاری شناسایی شد به این معنا نیست که می‌توان از وی مالیات گرفت. صاحب حساب باید مدارکی ارایه دهد که این واریزی برای مثال مربوط به صندوق قرض‌الحسنه خانوادگی یا فروش ملک است. در غیر این صورت واریزی‌های بیش از سقف تعیین شده به عنوان درآمد محسوب می‌شود تا به اتکای آن سازمان مالیاتی برای رسیدگی به فعالیت اقتصادی فرد اقدام کند.

چنانچه فرد پرونده مالیاتی ندارد، پرونده تشکیل می‌شود و اگر فرد پرونده مالیاتی داشته باشد این حساب به عنوان درآمدهایی که غیردرآمدی بودن آن به اثبات نرسیده در زمره سایر حساب‌های تجاری فرد در پرونده مالیاتی قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.