A place where you need to follow for what happening in world cup

هراس بانکداران آمریکایی از رشد رمزارزها!

0 118

الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، نماینده ایالت ماساچوست در سنای آمریکا و یکی از مخالفان سرسخت ارزهای دیجیتال، صنعت کریپتو را «نسل جدید بانکداری سایه» نامید.

اصطلاح بانکداری سایه به نهادهای مالی غیربانکی اشاره دارد که در فضایی خارج از نظارت نهادهای رسمی کشور و در شرایطی با ریسک بالاتر اقدام به ارائه محصولات و خدمات مالی می‌کنند.
وارن در مصاحبه اخیر خود با نیویورک تایمز گفت که صنعت ارزهای دیجیتال بسیاری از خدمات مشابه بانکداری سایه را ارائه می‌دهد، اما هنوز فاقد حمایت مصرف‌کننده یا ثبات مالی است که از سیستم سنتی پشتیبانی می‌کند. به گفته وارن، این چیزی شبیه تبدیل ‌کردن کاه به طلا است.

وارن نگرانی خود را از رشد سریع بازار استیبل کوین‌ها – نوعی ارز دیجیتال که ارزش آن توسط دارایی‌های دیگر، از جمله ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، یورو یا کالاهایی مانند طلا پشتیبانی می‌شود – نیز ابراز کرد. به گفته وارن، منع بانک‌های آمریکایی از نگهداری ذخایر پشتوانه استیبل کوین‌ها، حرکت مؤثری است که می‌تواند به این بازار رو به رشد پایان دهد.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که ارزش کل بازار استیبل کوین‌هایی مانند تتر (USDT) و یواس‌دی کوین (USDC) در سال جاری میلادی به طور چشمگیری افزایش یافته و از حدود ۳۷ میلیارد دلار در ماه ژانویه به ۱۲۳ میلیارد دلار در حال حاضر رسیده است.
انباشت استیبل کوین‌ها به عنوان شاخصی برای قدرت خرید ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین (BTC) در نظر گرفته می‌شود؛ چراکه استیبل کوین‌های با پشتوانه فیات به معامله‌گران این امکان را می‌دهند تا به راحتی در صرافی‌های رمزارزی اقدام به خرید و فروش کنند.

آخرین اظهارات وارن در حالی منتشر می‌شوند که قانونگذاران امور مالی سراسر جهان اخیراً توجه زیادی به استیبل کوین‌هایی مانند تتر از خود نشان داده‌اند. طبق گزارش‌ها، کمیسیون اوراق بهادار انتاریو اخیراً دو صرافی بزرگ کانادایی را از ارائه خدمات معاملات تتر منع کرده ‌است. در اواسط ماه ژوئیه نیز، جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده از مقامات مالی این کشور خواست تا یک چارچوب نظارتی مناسب برای استیبل کوین‌ها ایجاد کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.