A place where you need to follow for what happening in world cup

پلکانی کردن اقساط نهضت ملی مسکن

0 3

معاون وزیر راه گفت: افرادی که می‌توانند تسهیلات نهضت ملی مسکن را در دو سال اول کمتر پرداخت کنند، می‌توانند با اقساط ماهانه ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به شکل پلکانی نسبت به پرداخت اقدام کنند.

به گزارش حامی مالی به نقل از مهر، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، گفت: یکی از مهمترین کارهایی که تاکنون انجام شده است کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد است که با ابلاغ نرخ سود ۱۸ درصد برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن که در اراضی ۹۹ ساله ساخته می‌شود این موضوع تثبیت شده است.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: تفاوت نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن در اراضی ۹۹ ساله از ۲۳ به ۱۸ درصد از بخش‌های مختلفی تأمین می‌شود که بخشی از آن از محل قرارداد سپرده گذاری ارزی است که امروز قرارداد آن در صندوق توسعه ملی بین بانک مسکن و صندوق توسعه ملی مسکن به امضا رسید.

عباسی‌اصل افزود: پلکانی کردن پرداخت اقساط گام دیگری بود که برای تسهیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به سرانجام رسید. هم اکنون افرادی که تمایل دارند تا تسهیلات نهضت ملی مسکن را در دو سال نخست آن کمتر پرداخت کنند، می‌توانند در دو سال ابتدای این طرح، با اقساط ماهانه ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به شکل پلکانی نسبت به پرداخت اقساط اقدام کنند. این رقم برای این بخش از متقاضیان از سال سوم به شکل ساده و بیشتر خواهد بود. این کار با این هدف انجام شد تا با حقوق کارگران این رقم قابل پرداخت باشد.

وی افزایش تسهیلات نهضت ملی مسکن در روستاها را از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان و افزایش تعداد تسهیلات از ۲۰۰ هزار فقره وام به ۳۵۰ هزار فقره وام در سال را گام مؤثر دیگری برای خانه‌دار کردن اقشار نیازمند مسکن برشمرد.

عباسی‌اصل گفت: وام تسهیلات روستایی با نرخ سود ۵ درصد امکانی است که می‌تواند به بخشی از نیازمندان به مسکن برای خانه‌دار کردن آنها کمک کند.

وی تأمین زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را از راهکارهای مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: موضوع تأمین زمین از چندین محل در حال پیگیری است. موضوع تأمین زمین در شهرهای جدید، بازنگری طرح‌های هادی در روستاها و به موازات آن موضوع شهرک‌سازی از موضوعات در حال پیگیری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در حال حاضر مکان‌یابی ۵۰ شهرک غیر از شهرک‌های ساحلی نهایی شده و مراحل تصویب را در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طی می‌کند. توافق با مالکان و الحاق به محدوده شهرها برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز از دیگر موضوعات در حال پیگیری است.

عباسی اصل گفت: در دو موضوع تأمین زمین و پرداخت تسهیلات، کار با جدیت دنبال می‌شود. همچنین، در تمامی انواع روش‌های ساخت مسکن اعم از ساخت مسکن در بافت فرسوده، واگذاری زمین به شکل انفرادی و گروهی، واگذاری زمین به شکل انبوه‌سازی، مسکن روستایی به شکل نوسازی، واگذاری زمین در روستاها، جوانی جمعیت، نیروهای مسلح و تمام برنامه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی کار دنبال می‌شود.

اجرای بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی نهضت ملی در سراسر کشور

به گفته این مقام مسؤول، هم اکنون ساخت بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی نهضت ملی در کشور شروع شده است که هر کدام از این واحدها در مراحل مختلفی قرار دارد. برخی از این واحدها در مرحله آماده‌سازی اراضی هستند و فرآیند تخصیص زمین و شروع عملیات آماده سازی انجام شده و برخی نیز به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل داده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.