A place where you need to follow for what happening in world cup

چهار اقدام حمایتی جدید از کسب وکارها

0 136

ستاد ملی مقابله با کرونا در چهل وهفتمین جلسه خود چهار اقدام جدید اقتصادی را در حمایت از کسب وکارها و مشاغل و فعالان اقتصادی آسیب دیده از کرونا تصویب کرد.

 

به گزارش حامی مالی، ستاد ملی مقابله با کرونا در چهل و هفتمین جلسه خود چهار اقدام حمایتی را در مورد «استمهال حق بیمه کارفرمایی»، «ارائه تسهیلات به کسب وکارهای ورزشی غیردولتی آسیب دیده از کرونا»، «مستثنی کردن پرداخت تسهیلات کرونایی از ماده(۵) مکرر اصلاح قانون چک» و «تمدید مهلت برخورداری واحدهای تولیدی از ظرفیت های قانون تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی» تصویب کرد.

استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای دو ماه آذر و دی

به گزارش کرونومی(coronomy.ir)، ستاد ملی مقابله با کرونا  در جلسه چهل و هفتم  با استمهال حق بیمه کارفرما برای دو ماه آذر و دی ماه ۱۳۹۹ توسط سازمان تامین اجتماعی در مورد مشاغل و کسب وکارهای غیردولتی به شدت آسیب دیده و یا به اجبار تعطیل یا محدود شده، به تشخیص کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، موضوع طرح جامع تجمع و تردد عمومی، موافقت کرد.

بنابرمصوبه ستاد ملی کرونا، در ازای این حکم، از محل منابع مربوط به تسهیلات ویژه کرونا با بازپرداخت یکساله در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرد. میزان و شرایط این تسهیلات توسط کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا تعیین می شود.

ستاد ملی کرونا همچنین تصریح کرد که استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای دو ماه آذر و دی همه کسب وکارها بجز «تولیدکنندگان» را دربر می گیرد.

تسهیلات به کسب وکارهای به شدت آسیب دیده غیردولتی در حوزه ورزش و جوانان

ستاد ملی کرونا  همچنین با ارائه تسهیلات به کسب وکارهای غیردولتی به شدت آسیب دیدۀ از ویروس کرونا در این حوزه و مطابق دستورالعمل ابلاغی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، موافقت کرد. براساس این مصوبه متقاضیان واجد شرایط مجازند تا پایان «دی ماه» جاری ثبت نام کنند و بازپرداخت اقساط این تسهیلات نیز از اول «خردادماه ۱۴۰۰» شروع می شود.

همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرد که بازپرداخت «تسهیلات بانکی قبلی دریافت شده توسط فعالیت ها و کسب وکارهای این حوزه» تا پایان سال ۱۳۹۹ امهال می شود.

ستاد ملی کرونا همچنین با تمدید مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی سال ۱۳۹۹، هزینه های آب، برق و گاز سال ۱۳۹۹ و هزینه های مالیاتی با سررسید سال ۱۳۹۹ مربوط به کسب وکارهای به شدت آسیب دیده ورزشی غیردولتی تا پایان سال ۱۳۹۹ موافقت کرد.

مستثنی کردن پرداخت تسهیلات کرونایی از ماده(۵) مکرر اصلاح قانون چک

براساس مصوبات جلسه چهل و هفتم ستاد ملی مقابله با کرونا، هرگونه حمایت دولت در دوران شیوع کرونا برای اقشار آسیب دیده از کرونا اعم از مشاغل و خانوارها از جمله پرداخت های بلاعوض، تسهیلات کسب وکارها یا وام ها و پرداخت های معیشتی، مشمول محدودیت های مقرر در ماده ۵ مکرر اصلاح قانون چک نخواهد شد و این نوع حمایت ها و پرداخت ها در این دوران، به عنوان «مستثنیات دین» تلقی می شوند و توسط طلبکاران دولتی یا خصوصی و دستگاه ها اعم از سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان تامین اجتماعی و سایر دستگاه ها «قابل برداشت» و «قابل توقیف» نخواهد بود.

تمدید مهلت برخورداری واحد های تولیدی از ظرفیت های قانون تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی

ستاد ملی کرونا  با تمدید مهلت برخورداری واحد های تولیدی از ظرفیت های قانون تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی نیز موافقت و مصوب کرد: مهلت مندرج در «قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور» برای اشخاص مشمولی که تاکنون نتوانسته اند از مزایای قانون مذکور بهره مند شوند، برای تسلیم تقاضا به موسسات اعتباری تا پایان آذرماه ۱۳۹۹، برای موسسات اعتباری به منظور محاسبه مانده بدهی مشتری وفق ابلاغی بانک مرکزی تا پایان دی ماه ۱۳۹۹ و برای اشخاص مشمول به منظور تسویه نقدی تا پایان اسفندماه ۱۳۹۹ تمدید می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.