A place where you need to follow for what happening in world cup

کلیات لایحه برنامه هفتم به تصویب مجلس رسید

0 105

نمایندگان مجلس بعد از هفته ها انتظار و بلاتکلیفی و چند حاشیه با کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه موافقت کردند.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، ۱۳۱ نماینده مجلس در جریان بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه و پس از اعلام مواضع موافقان و مخالفان با کلیات برنامه هفتم توسعه موافقت کرد.

براساس این گزارش، لایحه برنامه هفتم با ۱۱۸ ماده مشتمل بر ۷۲۶ حکم به مجلس ارسال شده بود اما از این مجموعه احکام در کمیسیون تلفیق، ۱۰۶ حکم، حذف و ۹۹۱ حکم جدید در قالب مواد مختلف الحاق شد. به همین دلیل رسیدگی و ادامه بررسی این لایحه با ۱۶ اشکال اساسی متوقف شده بود.

داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در دفاع از کلیات برنامه هفتم توسعه گفت: انجام مطالبات بخشی و دستگاهی بدون توجه به واقعیت‌ها و بدون عنایت به منابع و ظرفیت‌ها نمی‌تواند موفقیت‌های مورد انتظار را سبب شود. همچنین عدم تمرکز به پیشران‌ها، فرصت ها و موئلفه‌های اصلی نظام مسائل به برنامه‌ها موجب شده بحران‌ها در بخش‌های مختلف تشدید شده و مشکلات به موضوعات بزرگتر و غیرقابل مدیریت تبدیل شود.

وی افزود: تشدید در منابع پایه آب و انرژی، ناترازی‌های بودجه‌ای و بانکی و مشکلات صندوق‌های بازنشستگی از جمله مسائلی هستند که برنامه‌های توسعه قبلی نتوانسته این مشکلات را رفع کند. از طرفی تمام ظرفیت صرف امورات جاری و روزمره شده بر همین اساس در لایحه تلاش شده گفتمان برنامه ریزی از برنامه ریزی جامع به برنامه ریزی مسئله محور تغییر کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.