A place where you need to follow for what happening in world cup

یک پنجم بودجه سال آینده بدون منابع است

0 3

سخنگوی دولت با انتقاد از نقش مجلس در ناترازی‌ بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی لایحه بودجه، مدعی شد: یک پنجم بودجه سال آینده بدون منابع است!

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، علی بهادری جهرمی با اشاره به برنامه دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی با هدف تنظیم بازار داخلی و وعده طرح‌هایی خاص برای نوروز و ماه رمضان، اعلام کرد: حدود ۲۴۰۰ پروژه به ارزش حدود ۴۱۰ هزار میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری شده که بخشی در سفرهای استانی به بهره‌برداری رسید و بخشی نیز تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

تصمیمات مجلس در لایحه بودجه سال آینده طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه منجر به ناترازی‌ بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی و بدون مشخص بودن منابع لازم شده و شاکله بودجه را تحت تاثیر قرار داده است. بطوریکه یک پنحم بودجه بدون منابع نوشته شده است.

تولید بنزین با اقدامات دو سال گذشته دولت بسیار قابل توجه شده اما مصرف بنزنین همچنان زیاد بوده و هنگام تعمیرات اساسی پالایشگاه ها یا زمان اوج مصرف، ناترازی برقرار می‌شود. بنابراین دولت دو مسیر افزایش تولید و کنترل غیر قیمتی را مدنظر دارد.

دولت برای اشتغال ۶ مسیر را در پیش گرفته که شامل روش‌های استخدامی بر مبنای آزموی‌های فراگیر و عمومی، تسهیل شرایط خوداشتغالی از جمله تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، دسترسی آسان و برابر مردم به فرصت‌های شغلی کارآفرینان بخش خصوصی، بورسیه‌های شغلی و دولتی، جذب ویژه نخبگان در دستگاه‌های دولتی و حل مسائل کسب و کارها است. این اقدامات موجب کاهش نرخ بیکاری از ۱۰ درصد در ابتدای دولت به ۷.۶ درصد شده که کمترین نرخ بیکاری از سال ۸۴ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.