A place where you need to follow for what happening in world cup

۱۶ هزار تن روغن خوراکی و دانه روغن در بندرامام خمینی(ره) تخلیه شد

0 117

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تخلیه و خروج بیش از ١۶ هزار تن محموله روغن خوراکی و دانه روغنی در ٢۴ ساعت گذشته از بندرامام خمینی(ره)، گفت: تخلیه و بارگیری این ۲ کالای اساسی بدون توقف همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا عادل دریس روز شنبه به خبرنگاران گفت: به منظور تنظیم بازار مصرف، حدود ۵٠٠ هزار تن دانه روغنی و روغن خوراکی، پس از تخلیه از کشتی‌ها، در انبارها و مخازن این مجتمع بزرگ بندری نگهداری می‌شود کها پس از طی کردن تشریفات گمرکی به مبادی مصرف ارسال می‌شود.

وی با اشاره به خروج بیش از ٣۶ هزار تن انواع کالای اساسی در شبانه‌روز گذشته از این بندر بیان کرد: تخلیه‌ و بارگیری انواع کالاهای اساسی از جمله دانه‌های روغنی و روغن خوراکی به طور شبانه‌روزی و با بهره‌گیری از حمل و نقل‌ ریلی و جاده‌ای ادامه دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان به نگهداری بیش از ٢ میلیون و ٨١٠ هزار تن انواع کالای اساسی در بندرامام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: این مقدار کالای اساسی با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه به تدریج ترخیص و به سایر نقاط کشور حمل می‌شود.

در چند هفته گذشته قیمت انواع روغن خوراکی به عنوان یک کالای اساسی افزایش،و در برخی موارد کمیاب شد. اکنون این کالای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره ای و منتخب در حال عرضه به متقاضیان است.

بندرامام خمینی(ره) به عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی با ظرفیت ٢٠ میلیون تن در سال، نقش مهمی در زنجیره‌ی تامین کالاهای اساسی کشور ایفا می‌کند.

این بندر تجاری، در جنوب استان خوزستان، با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.