حامی‌مالی
دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کدام بانک‌ها در بازاریابی و نصب ابزارهای پرداخت موفق‌تر بوده‌اند؟

با بررسی شاخص میزان کارمزد پرداخت شده بانک پذیرنده به ازای هر ۱۰۰ هزار ریال مبلغ تراکنش پذیرش شده در خردادماه ۱۴۰۰ می‌توان بانک‌های موفق در بازاریابی و نصب ابزارهای پرداخت را رتبه‌بندی کرد.

به گزارش حامی مالی به نقل از ایبِنا، از آنجا که برای تراکنش‌های خرید، کارمزد توسط بانک پذیرنده پرداخت می‌گردد، شاپرک گزارش شاخص “میزان کارمزد پرداخت شده بانک پذیرنده به ازای هر ۱۰۰ هزار ریال مبلغ تراکنش پذیرش شده” را منتشر کرده است، در این بخش به منظور دقیق‌تر بودن محاسبه، با تاکید بر روی تراکنش‌های خرید که کارمزد آن به طور مستقیم توسط بانک پذیرنده پرداخت می‌شود، تمرکز شده است.

به طور متوسط در خرداد ماه بانک‌ها ۹۶ ریال از هر صدهزار ریال مبلغ جذب شده را به عنوان کارمزد پرداخت کرده‌اند. در میان بانک‌های پذیرنده بانک “مشترک ایران-ونزوئلا” با مبلغ ۴ ریال از هر ۱۰۰ ریال مبالغ جذب شده کمترین و بانک “پارسیان” با مبلغ ۱۹۰ ریال بیش‌ترین مبلغ جذب شده را به ازای هر ۱۰۰ هزار ریال مبلغ جذب شده، پرداخت کرده‌اند.

با توجه به اینکه عامل موثر در پرداخت کارمزد تراکنش‌های خرید، هم تعداد تراکنش ها و هم بازه مبلغی تراکنش‌ها هستند، به نظر می رسد که بانک‌هایی که نسبتِ کمترِ کارمزد به ازای هر ۱۰۰ هزار ریال تراکنش داشته‌اند، متوسطِ مبلغیِ بالاتری به ازای هر تراکنش نسبت به سایر بانک‌ها را تجربه کرده‌اند یا به عبارتی مبلغ تراکنش بیشتری به ازای تعداد تراکنش مشابه با سایر بانک‌ها، از پذیرندگان خود دریافت کرده‌اند.

به استناد جدول فوق، اختلاف متوسط کارمزد پرداختی بین بانک با کمترین و بیشترین متوسط، ۸.۷۴ برابر است. یعنی بانک “پارسیان” به نسبت هر ۱۰۰ هزار ریال مبلغ تراکنش خرید جذب شده ۴۷.۱۹ برابر بانک ایران – ونزوئلا کارمزد پرداخت کرده است.

بنابراین بانک‌هایی مثل “مشترک ایران-ونزوئلا “، “توسعه صادرات ایران” و “صنعت و معدن” در این ماه در فرآیند بازاریابی و نصب ابزار برای صاحبان حساب، اثربخش‌تر عمل نموده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.