A place where you need to follow for what happening in world cup

افزایش کارمزد انتقال کارت به کارت

0 135

بخشنامه تغییرات اعمال شده در کارمزد خدمات بانکی از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده و از اول آذر ماه اجرا می‌شود.

بر اساس این ابلاغیه مقرر است کارمزد کارت به کارت افزایش یابد، بر این اساس این خدمت بانکی به ازای انتقال هر یک میلیون تومان از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان افزایش می یابد و در صورت افزایش هر یک میلیون تومان در فرایند کارت به کارت معادل ۲۴۰ تومان به این هزینه افزوده می‌شود.

پیش از این از سوی بانک مرکزی بابت خدمات پایا و ساتنا دستوری مبنی بر دریافت کارمزد ابلاغ نشده بود ولی طبق مصوبه‌ای که از آذر ماه اجرا می‌شود، کارمزد انتقال وجه بین‌بانکی پایا یک صدم مبلغ تراکنش با کف ۲۰۰ تومان و تا سقف ۲۵۰۰ تومان خواهد بود و کارمزد انتقال وجه بین‌بانکی ساتنا نیز ۲ صدم درصد مبلغ تراکنش تا سقف ۲۵۰۰ تومان تعیین شده است.

طبق مصوبه جدید کارمزدها صدور انواع کارت مغناطیسی بانکی ۳ هزار تومان اعلام شده است. کارمزد صدور کارت‌های هوشمند نیز در شرایط فعلی ۵ هزار تومان است و این کارمزد با اعمال تغییراتی که از اول آذر ماه ابلاغ خواهد شد به ۶ هزار تومان خواهد رسید.

طبق ابلاغیه بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی می‌توانند به منظور رقابت با یکدیگر حداکثر ۳۰ درصد از کارمزدهای مصوب کمتر دریافت کنند و برای افراد تحت پوشش بهزیستی و مستمری‌بگیران و مددجویان کمیته امداد حداکثر ۱۰۰ درصد کارمزدها را ببخشند.

هر مشتری در صورت پرداخت حضوری قبوض خود در شعب باید ۲ هزار و ۴۰۰ تومان کارمزد پرداخت کند، همچنین دریافت کدبورسی نیز از شعب بانکی کامرزدی معادل ۵ هزار تومان خواهد داشت. در این مصوبه برداشت از طریق پین‌پد شعب  شامل کارمزد شده است. طبق این ابلاغیه اگر افراد از طریق pinpad شعب اقدام به برداشت وجه از حساب خود کنند مشمول کارمزد می‌شوند. از جمله خدماتی که کارمزد آن صفر است ثبت دستورپرداخت مستمر است.

پیش‌بینی شده است صدور رمز جدید برای انواع کارت‌های بانکی برای مشتری هزار تومان هزینه دارد.

برای احرازهویت مشتریان و استعلام از ثبت‌احوال کارمزد تعیین شده ۲۰۰ تومان است و اگر این استعلام براساس عکس صورت گیرد هزینه‌ای ۸۰۰ تومانی در بر خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.