A place where you need to follow for what happening in world cup

توضیح معاون تامین اجتماعی در خصوص شرایط جدید بازنشستگی

0 1

معاون بیمه ای تامین اجتماعی در رابطه با جزئیات اجرای افزایش سن بازنشستگی و زمان اجرای توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، محمد محمدی با اشاره به موافقت شورای نگهبان با افزایش سن بازنشستگی، گفت: بیمه‌پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت داشته باشند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی‌شود اما برای بیمه‌پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ و ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی ۲ و ۳ ماه اضافه برای بیمه‌پردازان با ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه خدمت چهارماه و برای بیمه‌پردازانی که تا ۱۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان پنج سال اضافه می‌شود.

وی افزود: اما قانونگذار شرطی در این قانون قید کرده مبنی بر اینکه هر فرد براساس قوانین قبلی می‌تواند با رعایت قانون بازنشست شود. به طوریکه نحوه محاسبه مستمری به نسبت سنوات اشتغال به سنوات الزامی اشتغال خواهد بود. همچنین باتوجه به اینکه در برخی دستگاه‌ها و نهادها زمانی که افراد به ۳۰ سال سابقه خدمت می‌رسند باید بازنشسته شوند اما در این قانون گفته شده فرد می‌تواند با اجازه دستگاه به اشتغال ادامه دهد.

محمدی ادامه داد: اجرای ماده ۲۹ و شرایط بازنشستگی منوط به آئین‌نامه بوده اما عملیاتی شدن قانون برنامه توسعه هفتم از اول فروردین سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.