A place where you need to follow for what happening in world cup

قرارگاه خاتم‌ پیمانکار پروژه فاضلاب اهواز شد

0 81

استاندار خوزستان گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) پیمانکار پروژه فاضلاب اهواز شده و امید است با ۵۰ میلیون یورویی که با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب برای این امر اختصاص یافته این مشکل حل شود.

 غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص وضعیت دفع آب‌های سطحی در اهواز بیان کرد: اهواز سال‌ها است با مشکل دفع آب‌های سطحی دست و پنجه نرم می کند و اینکار جزو وظایف شهرداری است اما به گفته شهرداران در دوره‌های مختلف، شهرداری توان تامین هزینه ایجاد شبکه دفع آب‌های سطحی را ندارد.
وی افزود: اهواز شهر مسطحی است این امر کار و هزینه دفع آب‌های سطحی را سنگین می کند؛ دفع آب‌های سطحی جزو وظایف شهرداری‌ها است و در مصوبات قانونی امکان چندانی برای کمک دولت به شهرداری‌های کلانشهرها نیست.
شریعتی ادامه داد: بر اساس قانون و مقررات حاکم مجموعه کمک‌هایی که سازمان شهرداری‌های کشور می‌تواند به شهرداری‌ها داشته باشد برای شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار، زیر ۵۰ هزار و زیر ۱۰۰ هزار نفر است و شهرداری‌های کوچک را حمایت می کند.
وی بیان کرد:تامین هزینه ایجاد شبکه دفع آب‌های سطحی از توان شهرداری اهواز خارج است و این مساله باید به نحوی حل شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: وظیفه دفع فاضلاب با آبفا است و از روی اضطرار و به دلیل نبود شبکه جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی بار این کار بر سیستم فاضلاب عارض می‌شود البته سیستم فاضلاب اهواز هم مشکلات جدی دارد.
وی افزود:در رابطه با فاضلاب کار اساسی شده و با پیشنهاد دولت و موافقت مجلس شورای اسلامی و تنفیذ و عنایت رهبر معظم انقلاب با وجود همه سختی که در بودجه سال ۹۹ بود ایشان کمک ۵۰ میلیون یورویی کردند که جا دارد صمیمانه و خاضعانه تشکر کنیم.
شریعتی با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پیمانکار این پروژه شده ادامه داد: کار در حال شروع است و امید است این اقدامات نقطه آغازی برای حل این مشکل باشد چرا که فاضلاب اهواز حدود ۳۰۰ میلیون یورو هزینه نیاز دارد.

در پی بارش باران از روز پنجشنبه هفته گذشته تا دوشنبه هفته گذشته، به مدت یک هفته بیشتر مناطق اهواز دچار آبگرفتگی شد و زندگی روزمره مردم را مختل کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.