A place where you need to follow for what happening in world cup

اجرایی شدن نرخ‌های جدید کارمزد خدمات بانکی از اول آذر

0 166

پس از ابلاغ نرخ های جدید کارمزد خدمات بانکی در ابتدای آبان ماه ۱۳۹۹ به شبکه بانکی، مفاد این دستورالعمل از یکم آذرماه اجرایی می شود.

به گزارش حامی مالی ،بانک مرکزی در ابتدای آبان ماه ۱۳۹۹ در دستورالعملی به مدیران عامل بانک های دولتی، غیر دولتی، شرکت دولتی پست بانک، موسسات اعتباری غیربانکی و بانک مشترک ایران-ونزوئلا، جداول کارمزد خدمات بانکی (ریالی و الکترونیکی) متضمن حداکثر نرخ های قابل وصول را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

بر این اساس، دریافت نرخ های جدید کارمزد خدمات بانکی از ابتدای آذرماه ۱۳۹۹ (۱۳۹۹.۰۹.۰۱) مجاز بوده و بخشنامه جدید جایگزین بخشنامه های متناظر قبلی کارمزدهای خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی می شود.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده که بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی می توانند به منظور رقابت با یکدیگر، حداکثر تا ۳۰ درصد و برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، مستمری بگیران و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) حداکثر تا ۱۰۰ درصد مبالغ مندرج در جداول ابلاغی نرخ های کمتری را اعمال نمایند.

بر اساس این ابلاغیه مقرر است کارمزد کارت به کارت افزایش یابد، بر این اساس این خدمت بانکی به ازای انتقال هر یک میلیون تومان از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان افزایش می یابد و در صورت افزایش هر یک میلیون تومان در فرایند کارت به کارت معادل ۲۴۰ تومان به این هزینه افزوده می‌شود.

پیش از این از سوی بانک مرکزی بابت خدمات پایا و ساتنا دستوری مبنی بر دریافت کارمزد ابلاغ نشده بود ولی طبق مصوبه‌ای که از آذر ماه اجرا می‌شود، کارمزد انتقال وجه بین‌بانکی پایا یک صدم مبلغ تراکنش با کف ۲۰۰ تومان و تا سقف ۲۵۰۰ تومان خواهد بود و کارمزد انتقال وجه بین‌بانکی ساتنا نیز ۲ صدم درصد مبلغ تراکنش تا سقف ۲۵۰۰ تومان تعیین شده است.

طبق مصوبه جدید کارمزدها صدور انواع کارت مغناطیسی بانکی ۳ هزار تومان اعلام شده است. کارمزد صدور کارت‌های هوشمند نیز در شرایط فعلی ۵ هزار تومان است و این کارمزد با اعمال تغییراتی که از اول آذر ماه ابلاغ خواهد شد به ۶ هزار تومان خواهد رسید.

هر مشتری در صورت پرداخت حضوری قبوض خود در شعب باید ۲ هزار و ۴۰۰ تومان کارمزد پرداخت کند، همچنین دریافت کدبورسی نیز از شعب بانکی کامرزدی معادل ۵ هزار تومان خواهد داشت. در این مصوبه برداشت از طریق پین‌پد شعب  شامل کارمزد شده است. طبق این ابلاغیه اگر افراد از طریق pinpad شعب اقدام به برداشت وجه از حساب خود کنند مشمول کارمزد می‌شوند. از جمله خدماتی که کارمزد آن صفر است ثبت دستورپرداخت مستمر است.

پیش‌بینی شده است صدور رمز جدید برای انواع کارت‌های بانکی برای مشتری هزار تومان هزینه دارد.

برای احرازهویت مشتریان و استعلام از ثبت‌احوال کارمزد تعیین شده ۲۰۰ تومان است و اگر این استعلام براساس عکس صورت گیرد هزینه‌ای ۸۰۰ تومانی در بر خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.