A place where you need to follow for what happening in world cup

پرداخت خسارت خودرو منوط به متعارف و نامتعارف نشود

0 19

قائم مقام بیمه مرکزی گفت: به دنبال این هستیم شرکت‌های بیمه گر تا سقف تعهدی که دارند خسارت را به بیمه شدگان شخص ثالث پرداخت کنند و پرداخت خسارت را منوط به خودرو متعارف و نامتعارف نکنند.

به گزارش حامی مالی به نقل از مهر، مجید مشعلچی قائم مقام بیمه مرکزی در گفت‌وگو با برنامه «رهیافت» اظهار داشت: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که مردم بیمه را از سبد معیشت خود خارج نکنند.

وی افزود: ۷۰ درصد سهم پرتفو بیمه مرکزی، بیمه درمانی و بیمه شخص ثالث است و متأسفانه هر دو زیان ده هستند. ۲۵ درصد پرتفو بیمه شخص ثالث و ۴۲ درصد آن پرتفو بیمه درمانی است.

مشعلچی گفت: سالانه حدود ۸۰ میلیون پرونده خسارت تشکیل می‌دهیم و طبیعی است برخی از آنها با اعتراض بیمه شونده مواجه شود. بیمه شدگان در صورت اعتراض می‌توانند با مراجعه به سامانه شکایت بیمه مرکزی اعتراض خود را ثبت کنند؛ تاکید می‌کنم در مدت حداکثر یک هفته به شکایت بیمه شدگان رسیدگی می‌شود.

وی افزود: طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، خودروی متعارف خودرویی است که قیمت آن کم‌تر از ۵۰ درصد دیه کامل مرد مسلمان در ماه حرام در آن سال باشد و خودرویی که قیمت آن بیش‌تر از این حد باشد، نامتعارف تلقی می‌شود.

متأسفانه افزایش چشمگیر قیمت خودرو در سال‌های اخیر باعث شده اغلب خودروها جز خودروهای غیر متعارف قرار بگیرند.

مشعلچی تاکید کرد: به دنبال این هستیم شرکت‌های بیمه‌گر تا سقف تعهدی که دارند خسارت را به بیمه شدگان شخص ثالث پرداخت کنند و پرداخت خسارت را منوط به خودرو متعارف و نامتعارف نکنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.