A place where you need to follow for what happening in world cup

ثبت ۲۳ هزار قرارداد رایگان اجاره در سامانه معاملات

0 103

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از ثبت رایگان ۲۳ هزار قرارداد اجاره در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور خبر داد.

به گزارش حامی مالی به نقل از تسنیم، ابوالفضل نوروزی با یادآوری این‌که تاکنون ۱۱۴ هزار کاربر در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد:‌ از این تعداد ۲۳ هزار و ۴۸۸ قرارداد اجاره مسکن را در سامانه مذکور ثبت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که ۶۳۱۴ فقره قرارداد تکمیل شده است،‌ تاکید کرد:‌ ثبت قرارداد اجاره در این سامانه و دریافت کد رهگیری رایگان است.

وی بیان کرد: مستاجران و موجران می‌توانند با مراجعه به سامانه املاک و مستغلات کشور (srem.ir) قرارداد اجاره خود را به‌صورت رایگان ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.
سامانه مذکور صرفاً برای کسانی قابل استفاده است که قصد ایجاد قرارداد اجاره جدید یا دریافت کد رهگیری دارند. در این سامانه کابران فقط می‌توانند از کد رهگیری‌هایی که بعد از ثبت قرارداد در همین سامانه ایجاد می‌شوند، استعلام بگیرند و کد رهگیری دریافت شده از مشاوران املاک، در این سامانه قابل استعلام نیست.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده افرادی که پیش از این کد رهگیری دریافت کرده‌اند برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه کنند.

در زمان حاضر برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه، ضروری است ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد تکمیل و ثبت شود. در صورت تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه املاک و اسکان، در همین سامانه (سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور) امکان ایجاد قرارداد اجاره املاک تحت مالکیت فراهم شده است.

لازم به ذکر است فقط امکان ایجاد قرارداد اجاره برای املاک دارای سند ۶ دانگ امکان پذیر است. بعد از ثبت قرارداد، کد رهگیری قرارداد در اختیار طرفین قرارداد قرار می‌گیرد.

برای ثبت قرارداد، ابتدا باید مؤجر (صاحب ملک) اقدام به ایجاد قرارداد کرده و در مراحل بعدی، مستأجر به قرارداد اضافه خواهد شد و مستأجر نمی‌تواند به تنهایی قراردادی را ایجاد کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.